M-am mutat!

In mod normal dupa cateva secunde o sa sariti automat la noua adresa. Daca nu se intampla click aici
http://sorin.greencore.ro
si eventual schimbati bookmark-urile.

joi, 11 iunie 2009

Toleranta 0

Un prieten ma acuza ca sunt intolerant. Nu fata de toleratii momentului (gay, negrii, etc) ci fata de notabilitatile romanesti. Faptul ca nici prin cap nu-mi trece sa citesc cartea scrisa de Mihaela Radulescu sau am vagi probleme cand Dan Puric se trezeste brusc un fel de Nicolae Steinhardt si ne spune ca toata cultura vestica e o mizerie.

Exemple sunt nenumarate. De fapt nu, exemple sunt toate. Istoria recenta a acestei tari a fost se pare atat de perversa cu noi incat nici un om care a acumulat o cantitate semnificativa de notorietate nu e deasupra oricarei banuieli de impostura. Am incercat sa ma apropii (la figurat) de multe figuri notabile ale culturii, chiar si politicii romanesti. Toti pana la unul m-au dezamagit profund, nu pentru ca erau sub asteptarile mele ci pentru ca NU AVEAU NICI O LEGATURA CU CEEA CE SPUNEAU CA SUNT.

Mii, zeci de mii de carti scrise de toata lumea. La orice ziar, pana si portarul are un volum de poezii in pregatire iar femeia de servici are deja doua volume de eseuri aparute. Fochistul pregateste un volum de comentarii politice. Nu exista ziarist mai de Doamne-ajuta care sa nu fi prestat cel putin un sfert de padure. Cine sunt acesti oameni? Ce vor ei sa spuna? Multi dintre ei nici macar nu scriu fictiune. Scriu despre ei. Cine sunt ei? De ce as citi eu despre ei? Cu ce anume mi-ar putea imbogati viata o astfel de lectura? O viata de om e o viata de om si ar trebui sa fie interesanta. Ar trebui daca as avea cea mai mica incredere in sinceritatea lor. Dar nu am cum sa am. Pentru ca i-am vazut de prea multe ori in pozitii de profunda impostura. Pentru bani, pentru diverse alte avantaje... Pai pentru propria lor imagine? Ar taia in carne vie.

Nimeni nu se multumeste cu ceea ce este, chiar daca este foarte mult. Toti vor sa mai taie niste copaci si sa populeze librariile cu aiurelile pe care vor sa credem noi ca le-au trait. Imi aduc aminte de Elena Ceausescu care a vrut sa fie nu fosta curva, nevasta de cizmar ci savant de renume mondial. Sa fie primita in academii, sa stea cu baietii de la laborator la o bere si sa joace fazan pe substante din chimia anorganica. In limba engleza.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu